آموزش

بکاپ گرفتن از وردپرس و ذخیره آن در گوگل درایو


بکاپ گرفتن از وردپرس ، اهمیت زیادی دارد و هیچ کس هم این اهمیت را انکار نمیکند ، در عین حال شما راه های بسیار زیاد و مختلفی برای بکاپ گرفتن از وردپرس دارید . در این بین ، باید روشی را انتخاب کنید که در آن بکاپ سایت شما ، کامل تر باشد و همچنین پایداری فایل زیاد و دسترسی به آن راحت تر باشد . در این بین ، افزونه ی UpdraftPlus و گوگل درایو در کنار هم ، میتوانند گزینه های بسیار مناسبی برای بکاپ گرفتن از سایت شما و نگهداری فایل بکاپ باشند .

در مرحله ی اول ، شما باید افزونه ی UpdraftPlus را نصب کنید ، میتوانید به راحتی از قسمت افزونه ها جستجو کرده و این افزونه را نصب کنید .

updraftplus

بعد از نصب و فعالسازی افزونه ، نوبت به پیکربندی تنظیمات آن میرسد ، به بخش تنظیمات و سپس UpdraftPlus Backups بروید ، تنظیمات زیر را مشاهده خواهید کرد :

updraftplus-contents-schedule

همانطور که ملاحظه میکنید ، شما میتوانید زمان بندی بکاپ را تغییر دهید ، یعنی تعیین کنید که افزونه هر روز ، هر هفته و یا هر ماه از سایت شما بکاپ بگیرد . البته خود شما نیز میتوانید هر زمان که نیاز داشتید ، به طور دستی از سایتتان بکاپ بگیرید .

قسمت بعدی تنظیمات ، مربوط به دایرکتوری ها و قسمت هایی ست که باید از آن بکاپ گرفته شود ، مانند افزونه ها ، پوسته ها و … .

در قسمت Choose your remote storage باید Google Drive را انتخاب کنید . حالا برای ثبت Google Drive باید به این آدرس بروید ، اگر قبلا حساب جیمیل داشته باشید ، میتوانید پروژه ی خود را بسازید ، بر روی Create Project کلیک کنید . مانند تصویر زیر ، اطلاعات را به صورت دلخواه خودتان وارد کنید :

google-drive-new-project

بعد از کلیک بر روی Create قسمتی در گوشه ی سمت راست و پایین صفحه نمایش داده میشود که وضعیت ساخت پروژه را نشان میدهد ، بعد از تمام شدن آن ، شما به  Project Dashboard هدایت میشوید . در همان صفحه بر روی Enable an API کلیک کنید . در این صفحه تنظیمات و گزینه های زیادی وجود دارد ، به پایین اسکرول کنید تا به Drive API برسید ، مقدار این گزینه برابر با OFF است ، بر روی آن کلیک کنید تا ON شود . اگر پیغامی ظاهر شد ، تیک گزینه را بزنید و سپس Accept کنید !

در منوی سمت چپ ، بر روی API & auth و سپس Consent کلیک کنید . شما در این قسمت ، دسترسی های پروژه ی خود را تنظیم میکنید :

google-project-consent

ظاهر فرم ممکن است پیچیده باشد ، اما شما تنها چیزی که نیاز دارید ، انتخاب آدرس ایمیل و نوشتن نام پروژه است ! همین ! بعد از تنظیم این دو مورد بر روی Save کلیک کنید .

دوباره در بخش APIs & auth بر روی Credentials کلیک کنید . در قسمت OAuth بر روی Create new Client ID کلیک کنید . فرم را مانند تصویر پر کنید و به جای Example.com آدرس سایت خود را قرار دهید .

google-project-create-client-id

حالا بر روی Create Client ID کلیک کنید . این پنجره بسته شده و صفحه جدیدی باز میشود ، در این صفحه ، CLIENT ID و CLIENT SECRET را ذخیره کنید و آنها را به ترتیب در بخش های Google Drive Client ID و Google Drive Client Secret در تنظیمات افزونه ی UpdraftPlus کپی کنید ! بر روی Save Changes کلیک کنید .

 


امیر هستم و سه ساله با وردپرس کار میکنم، دانشجوی مهندسی نرم افزار و توسعه دهنده ی وب هستم. افتخار این رو دارم که در منطقه ی وردپرس، مطالبی رو برای کاربران معمولی و توسعه دهندگان وردپرس قرار بدم.

نمایش دیدگاه ها

4 × four =