طراحی وب

روانشناسی اشکال لوگو – راهنمای طراحان


لوگوهای برندهای بزرگ، به طور اتفاقی طراحی نشده اند و یک کار روانشناسانه و حساب شده پشت آنهاست ! زمانی که صحبت از ثبت یک برند در ذهن مردم به میان می آید، لوگو به عنوان یکی از مهم ترین قسمت ها شناخته میشود. اکثر کاربران شما، شما را با لوگوی شما به یاد می آورند و حتی بعضی از آنها از روی لوگو در مورد سایت شما قضاوت کرده و تصمیم میگیرند که بازدیدکننده سایت شما باشند یا نه ! در این نوشته از منطقه وردپرس قصد داریم تا با هم به بررسی بحث روانشاختی در طراحی لوگو بپردازیم .

انسان ها چگونه لوگوها را میبینند؟

لوگوی نایکی، تا به حال به مفهوم آن دقت کرده اید؟‌

لوگوی نایکی، تا به حال به مفهوم آن دقت کرده اید؟‌

ذهن ما به صورت ناخودآگاه به اشکال مختلف، واکنش های مختلفی دارد. خطها، منحنی ها ، دایره ها و تمام اشکال مختلف هندسی، مفاهیم مختلفی را در ذهن القا میکنند و یک طراح خبره میتواند از این قابلیت ذهن برای طراحی های بهتر استفاده کند.

برای مثال طراحی لوگوی نایکی که یک منحنی با یک انتهای تیز است، مفهوم یک حرکت قدرتمندانه را میرساند. در ادامه اشکال مختلف و پیام های آنها را میتوانید ببینید :

  • دایره و بیضی: پیام احساسی مثبت! استفاده از دایره در لوگو میتواند مفهوم یک گروه، اتحاد ، دوستی و عشق را برساند. استفاده از حلقه ها هم میتواند نشانه روابط و یا ازدواج باشد.
  • مربع و مثلث: این اشکال به طور کلی نشانه ی پایداری و دوام هستند. لوگوهایی که با خطهای صاف طراحی میشوند، نشانه ی قدرت،‌ تخصص و کیفیت هستند. (البته اشکال ممکن است با ترکیب رنگ ها، پیام متفاوتی داشته باشند). مثلت به طور خاص میتواند پیام قدرت، دانش، مذهب و قانون داشته باشد.
سه نمونه از اشکال ساده ی لوگو

سه نمونه از اشکال ساده ی لوگو

قبل از این که شروع به طراحی لوگو بکنید، باید نیازهای کارفرمای خودتان را بشناسید. باید بدانید که لوگویی که میخواهید طراحی کنید، باید بیانگر چه مفاهیم و ارزشهایی باشد.


امیر هستم و سه ساله با وردپرس کار میکنم، دانشجوی مهندسی نرم افزار و توسعه دهنده ی وب هستم. افتخار این رو دارم که در منطقه ی وردپرس، مطالبی رو برای کاربران معمولی و توسعه دهندگان وردپرس قرار بدم.

نمایش دیدگاه ها
در حال حاضر هیچ دیدگاهی وجود ندارد

سه ÷ سه =